טיפול בכאבי גב כרוניים

טיפול בכאבי גב כרוניים
פורטל רוחניות, גוף ונפש
פורטל רוחניות, גוף ונפש

כאבי גב הם אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר, המשפיעות על אנשים בכל הגילאים. למרבה המזל, ישנם כמה סוגי טיפול בכאבי גב כרוניים שיוכלו לעזור בהקלה על כאבי גב עליון ותחתון.

במקרים רבים אלו שסובלים מכאבי גב כרוניים, יתבקשו לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפניה לטיפולי פיזיותרפיה. במקרים כרוניים שבהם יתגלו סימנים של שבר שנוצר בגב התחתון, ייתכן כי תתבקשו לעבור ניתוח גב תחתון ופריצת דיסק. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם רופא לאבחון הבעיה הספציפית ממנה אתם סובלים, כדי לקבל תוכנית טיפול מדויקת המותאמת לכם בלבד.

כאבי גב כרוניים – למה זה מגיע לנו?

כאבי גב כרוניים יכולים להיגרם ממגוון גורמים כמו חוסר בשיווי משקל, מתיחת שרירים, דלקות בשרירים ובעצמות הגוף, שינה לא נכונה, ישיבה לא תקינה, נעליים לא נוחות וכו'. כדי לאבחן את הסיבה לכאבי הגב, תתבקשו לפנות לרופא ולעבור כמה בדיקות שיציגו בפניכם את הממצאים בשטח. ברוב המקרים, יהיה עלינו לעבור סדרת טיפולים פיזיותרפיים להקלת על כאבי הגב הכרוניים, וזה בהחלט יכול לעזור. עם זאת, החלטנו להציע גישה נוספת לטיפול בכאבי גב כרוניים בדרך הטבעית.

טיפול בכאבי גב כרוניים בדרך הטבעית

גלי הלם הם צורת טיפול חדשה יחסית לכאבי גב. הם אינם פולשניים ובעלי סיכון נמוך יחסית, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית עבור הסובלים מכאבי גב כרוניים. הטיפול באמצעות גלי הלם לכאבי גב כרוניים משתמש בגלי קול כדי לעורר את תהליך הריפוי של הגוף. אפשר להשתמש בטיפול בגלי הלם כדי להפחית דלקות כרוניות ולשפר את זרימת הדם באזור הפגוע, לעזור להקל על הכאב ולשפר את הניידות. טיפול זה נמצא כיעיל בטיפול בכאבי גב כרוניים, וכן בפציעות ספורט, דלקות בגידים ובשרירים.

טיפול בגלי הלם הוכח כיעיל לטיפול בכאבי גב כרוניים הנגרמים על ידי התכווצויות שרירים, דלקת גידים ובורסיטיס. זה יכול גם לעזור להפחית רקמת צלקת ולשפר את זמן הריפוי לאחר פציעה. אם אתה סובל מכאבי גב, טיפול בגלי הלם עשוי להיות אפשרות מעשית עבורך.

איך עובדים גלי הלם?

גלי ההלם פועלים על ידי פירוק רקמת צלקת, מה שעוזר לשפר את זרימת הדם ולהפחית התכווצויות שרירים. טיפול זה יכול לשמש לטיפול בכאבי גב כרוניים, וגם בסכיאטיקה ובצורות אחרות של כאבי שרירים ועצמות. הטיפול עובד באמצעות שליחת גלי קול בעוצמה גבוהה דרך העור לאזור הפגוע, מה שעוזר להפחית דלקת וכאב. אפשר להשתמש בטיפול זה בשילוב עם טיפולים אחרים כגון פיזיותרפיה, תרופות או ניתוחים. גלי ההלם נשלטים בדרך כלל על ידי מכשיר ששולח התפרצויות קצרות של גלי קול בתדר גבוה לאזור הפגוע. זה עוזר לפרק רקמת צלקת ולעורר את תהליך הריפוי.

מה מיוחד בגלי הלם לכאבי גב כרוניים?

טיפול בגלי הלם הוא אפשרות טיפול יעילה לאנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים, שכן הוא יכול לסייע בהפחתת דלקת ושיפור הניידות. זה גם בטוח יחסית ויש לו פחות תופעות לוואי מאשר טיפולים אחרים כגון ניתוח או תרופות. אף על פי שקיימים טיפולים קונבנציונליים רבים, טיפולים טבעיים עשויים לספק גישה הוליסטית יותר לטיפול בכאבי גב.

אילו עוד אלטרנטיבות לטיפול בכאבי גב כרוניים יש לי?
שיטות הטיפול הפופולריות יותר לטיפול בכאבי גב כרוניים הם: עיסוי רפואי לכאבי גב, דיקור סיני, טיפול סו-ג'וק בבעיות גב תחתון באמצעות צבעים וזרעים, כירופרקטיקה, שיאצו, פעילות גופנית כמו ריצה או יוגה יכולים גם הם לעזור בהקלה על כאבי הגב ולעודד את הגוף לרפא את עצמו.

בנוסף, תוכלו לנסות גם:

  1. אקופונקטורה היא שיטת טיפול סינית המבוססת על המנגנון המאמץ את הלחץ על נקודות מסוימות בגוף כדי להפחית כאב ולשפר את הזרימה הדם. בעזרת מחקרים רבים נמצא כי הטיפול באקופונקטורה יכול להפחית את כאבי הגב באופן יעיל.
  2. פיזיותרפיה היא תרגול פיזי המתמקד בחיזוק השרירים ובשיפור הגמישות והתנועה של הגוף. הטיפול בפיזיותרפיה עשוי לסייע לכאבי הגב על ידי הפחתת הסיבוכיות והלחץ על השרירים והמפרקים הסמוכים לכאב. כמו כן, התרגול יכול לעזור לכם להפחית את הסיכון לכאבי גב עתידיים ולשפר את הכושר הכללי של הגוף.
  3. רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול עם הבסיס בתרבות סינית, והיא כוללת שימוש במספר טכניקות, כולל אקופונקטורה, לחיצה, ומסג' כדי לפעול על הגוף ולטפל בכאבי הגב. תחת טיפולי רפלקסולוגיה, מתמחים משתמשים בנקודות דיגיטליות בעור הרגליים והידיים למציאת מקורות הכאבים והשפעתם על כל הגוף. נמצא כי הטיפול ברפלקסולוגיה יכול לסייע להפחית כאבי גב ולשפר את הכושר הכללי של הגוף.

לסיכום, כאבי גב הם בעיה נפוצה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. ישנם תרופות וטיפולים רבים זמינים לטיפול בבעיה, טיפולים אלטרנטיביים טבעיים יכולים לספק אלטרנטיבה יעילה למי שניסה לטפל בכאבים הכרוניים בדרכים הקונבנציונליות ולא הצליח, ולאלו שאינם מעוניינים לעבור ניתוח.

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא.