טיפול ברייקי לכאבים כרוניים

טיפול ברייקי
פורטל רוחניות, גוף ונפש
פורטל רוחניות, גוף ונפש

טיפול ברייקי הוא גישה הוליסטית לקידום רווחה גופנית, רגשית ורוחנית. זהו סוג של ריפוי אנרגטי שמקורו ביפן וצבר פופולריות ברחבי העולם בשנים האחרונות. רייקי מבוסס על הרעיון שאנרגיית כוח חיים זורמת דרכנו והיא שגורמת לנו להיות בחיים. אם אנרגיית כוח החיים של האדם נמוכה, יש סיכוי גבוה יותר שנחלות או נרגיש מתח, ואם היא גבוהה, אנו מסוגלים יותר להיות מאושרים ובריאים.

מה זה רייקי?

רייקי היא מילה יפנית שפירושה "אנרגיית כוח חיים אוניברסלית". הוא התגלה על ידי נזיר בודהיסטי יפני בשם מיקאו אוסואי בתחילת המאה ה-19. אוסואי האמין שעל ידי תיעול האנרגיה הזו, הוא יכול לעזור לאנשים לרפא פיזית, רגשית ורוחנית. במהלך טיפול רייקי, המתרגל משתמש בידיו כדי לתעל את האנרגיה לתוך הגוף של הלקוח. המתרגל בדרך כלל יניח את ידיו על או ליד חלקים שונים בגופו של הלקוח, כגון הראש, הכתפיים, הבטן או הרגליים, ויאפשר לאנרגיה לזרום דרכם ואל גופו של הלקוח.

הידעתם? רייקי אינה דת או מערכת אמונות. זוהי פשוט שיטה של שימוש באנרגיה כדי לקדם ריפוי של תהליכים בגוף ובנפש.

איך רייקי עובד?

רייקי פועלת על ידי סיוע באיזון האנרגיה בגוף. לפי מתרגלי רייקי, כאשר אנרגיית כוח החיים בגופנו חסומה או לא מאוזנת, אנו רגישים יותר לבעיות פיזיות ורגשיות. רייקי שואפת להסיר חסימות אלו ולהחזיר את האיזון למערכות האנרגיה של הגוף. המתרגל ישתמש בסדרה של תנוחות ידיים כדי לתעל את האנרגיה לתוך הגוף של הלקוח. האנרגיה תזרום דרך ידיו של המתרגל ואל גופו של הלקוח, ותקדם תחושת רגיעה ורווחה.

רייקי משמש לעתים קרובות לטיפול במצבים פיזיים כגון כאבים כרוניים, כאבי ראש ובעיות עיכול. הוא משמש גם לטיפול בבעיות רגשיות כמו חרדה, דיכאון ומתח. רייקי לא נועד להחליף את הטיפול הרפואי המסורתי, אלא משמש לעתים קרובות יחד איתו כדי לקדם ריפוי ורווחה.

אישה מקבלת טיפול ברייקי
אישה מקבלת טיפול ברייקי על ידי מטפל מוסמך בדרגת רייקי מאסטר

טיפול ברייקי לכאבים כרוניים

לרייקי יתרונות רבים, פיזיים ורגשיים כאחד. יתרונות טיפול רייקי עצמי יאפשרו לכם:

  1. להפחית את המתח והחרדה
  2. לאפשר תחושת רוגע ורווחה מוגברת
  3. לשפר את איכות השינה
  4. להקל על כאב ותסמינים גופניים אחרים
  5. לשפר את עוצמת הקשר הרוחני עם היקום

בעוד שהקהילה המדעית אולי לא מבינה עד תום את המנגנונים מאחורי הרייקי, אנשים רבים שקיבלו טיפולי רייקי מדווחים על תחושת נינוחות, רגועה ומאוזנת יותר לאחר הפגישה. כמה מחקרים הראו כי רייקי עשוי לסייע בהפחתת סימפטומים של חרדה ודיכאון, לשפר את איכות השינה ולהוריד את לחץ הדם.

טיפול ברייקי לבעלי חיים

בשנים האחרונות, הבינו יותר ויותר מטפלים ברייקי כי אפשר להעביר את הטיפול באנרגיות הרייקי גם לבעלי חיים ולצמחים. למעשה מי שמשתמש ברייקי בחיי היום יום, מעביר את האנרגיות לא רק לבני אדם אלא גם גם לבעלי חיים ולצמחים. יש מי שהשכילו לעשות כדי לתמוך בתחום העיסוק שלהם, כגון וטרינרים שמספקים לצד הטיפול המסורתי גם טיפול רייקי לבעלי חיים וכך זה נראה:

טיפול ברייקי באופן עצמי

אחד ההיבטים הייחודיים של רייקי הוא שאפשר לבצע אותו על עצמכם. מתרגלי רייקי יכולים להשתמש בטכניקות רייקי עצמיות כדי לקדם את הריפוי והרווחה שלהם. זה יכול להיות מועיל במיוחד בתקופות של לחץ או מחלה, כאשר ייתכן שלא יוכל לגשת למתרגל רייקי. רייקי לא מהווה תחליף לטיפול רפואי מסורתי, וכל מי שחווה מצב חירום רפואי או מצב בריאותי חמור צריך לפנות לטיפול רפואי מיידי. עם זאת, רייקי יכול להיות טיפול משלים שיכול לעזור לתמוך בתהליך הריפוי ולקדם רווחה כללית. בנוסף ליתרונות הפיזיים והרגשיים שלו, רייקי יכול להיות גם תרגול רוחני עבור אנשים מסוימים. על ידי חיבור עם אנרגיית כוח החיים האוניברסלית, המתרגלים עשויים להרגיש תחושת חיבור גדולה יותר למשהו גדול מהם ולחוות הבנה עמוקה יותר של מקומם בעולם.

לסיכום, רייקי היא צורת ריפוי לא פולשנית ועדינה שבטוחה לאנשים מכל הגילאים והרקעים. זה יכול לשמש בשילוב עם צורות אחרות של טיפול רפואי ומומלץ לעתים קרובות כטיפול משלים. למעשה, מדובר בצורת ריפוי אנרגטית שמטרתה לאזן את האנרגיה בגוף ולקדם תחושת רגיעה ורווחה. אנשים רבים דיווחו שהם מרגישים רגועים ומאוזנים יותר לאחר קבלת טיפולי רייקי. אם אתם מעוניינים לחקור את הרייקי כדרך ריפוי, מומלץ לפנות אל מטפל רייקי מוסמך באזור שלכם ולקבוע פגישת טיפול כדי לחוות את יתרונותיו בעצמכם.

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא.


מקורות לימוד רוחניים:

    1. לימודי רייקי במכללת רידמן
    2. לימודים רוחניים בפורטל הרוחניות, גוף ונפש
    3. לימודי קריאה בקלפים למתחילים בחסות אורית של רפאל